“Uzay yelkenlisi” LightSail 2 Dünya’nın yeni fotoğraflarını çekti

lightsail 2 yeni fotoğraflar

Uzaya gönderildiğinden beri on ay geçiren Planet Society’nin LightSail 2 uzay aracı önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Uzay aracı, yörüngede geçirdiği 10 başarılı ayın her biri için fotoğraflar çekti. Geçtiğimiz gün, uzay aracının Haziran ayından bugüne kadar çektiği 10 fotoğraf yayınlandı.

Stellar Exploration şirketi tarafından üretilen ve Planet Society kuruluşuna ait olan uzay aracı LightSail 2, 25 Haziran 2019 tarihinde yörüngeye fırlatılmıştı. Mayıs 2015’te fırlatılan LightSail 1’in ikinci görevi olan LightSail 2, Falcon Heavy roketinde Space Test programı kapsamında ikincil bir yük olarak yörüngeye yerleşmişti.

Asıl görevi teknoloji tanıtımı olan LightSail 2 aracı, şimdiye kadar görevlerinde başarılı oldu. Ocak 2020’de yayınlanan bir makaleyle Planet Society ekibi, görev sonuçlarını özetleyen bir makale yayınlamıştı. Makaleyi özetlemek gerekirse, LightSail 2 aracının uzay yelkenlileri olağan çalışıyor ve planlandığı gibi aracın bir yıl içerisinde Dünya’ya dönmesi bekleniyor.

LightSail 2 aracında çoğu uzay aracında olduğu gibi, elbette kameralar bulunuyor. Bu kameralar öncelikle foton enerjisi ile çalışan uzay mekiğine alternatif uzay araçları olan uzay yelkenlilerini kontrol etmeyi sağlıyor. Ancak bunun dışında, dünyanın oldukça güzel fotoğraflarını da çekiyor.

LightSail 2 aracının kamerası balık gözü kamera olduğu için çekilen bazı resimlerde uzay aracı kavisli veya içbükey gibi görünebiliyor.

Çekilen ve yayınlanan 10 fotoğrafta, gezegenimizin farklı açılardan fotoğraflarını paylaşan uzay aracı, bazı fotoğraflarda dünyaya daha yakınken bazılarında daha uzak. Ayrıca bazı fotoğraflarda uzay yelkenlisinin “yelkenleri” açıkken bazılarında kapalı olduğu için fotoğraflar arasında farklılıklar var.

Uzay bilimini desteklemeye adanan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Planet Society, websitesinde LightSail 2 aracının durumunu gösteren bir Görev Kontrol sayfası da yer alıyor. Bu sayfada, kaç gündür yörüngede olduğu, şarj durumu, sıcaklık gibi pek çok paneli görebiliyorsunuz.

Bilim insanı Bill Nye’nin CEO’su olduğu Planet Society kuruluşunu incelemek ve LightSail 2 aracının yayınladığı fotoğraflara göz almak isterseniz web sitelerini ziyaret edebilirsiniz. Websitesinde üyelik oluşturarak güncel haberleri de alabilirsiniz.

Lightsail 2’den Batı Afrika görüntüsü.
Lightsail 2’den Kızıl Deniz görüntüsü.
Lightsail 2’den Şili görüntüsü.
Lightsail 2’den Küba görüntüsü.