Galaksimizde 36 yabancı uygarlık olabilir

gökada evren galaksi

Astrophysical Journal dergisinin yaptığı yeni bir araştırmaya göre galaksimizde, bizden saklanan, teknolojiye sahip ve iletişim kurabilen düzinelerce akıllı medeniyet yer alıyor olabilir.

Landscape with milky way galaxy, Starry night sky with stars and silhouette of people standing happy man on high mountain.

Nottingham Üniversitesi Astrofizik Profesörü Christopher Conselice yaptığı açıklamada, “Dünya’daki gibi bir akıllı yaşamın oluşmasının yaklaşık 5 milyar yıl sürdüğü düşünülüyor. Bu durumda galaksimizde en az birkaç düzine uzaylı medeniyet olmalı.” dedi.

Araştırmacılar, rakamların Samanyolu galaksisinde teknolojik araçlara sahip medeniyetler olduğunu gösterdiğini belirtiyor. Nottingham Üniversitesi’nde yardımcı doçent olan Tom Westby, makalesinde “Güneş’e eşit bir metal içeriğine ihtiyaç duyulduğu düşünülerek oluşturulan kriterler sonucu yaklaşık 36 uygarlığın olması gerekiyor.” dedi.

Daha önce bu konuda sunulan tahminler görüşlere dayanıyordu. Ancak gökbilimciler mevcut tahminler en son araştırmaları dikkate aldığını söylüyor. Yardımcı doçent Westby, ortaya koyulan yeni çalışmanın veriler kullanılarak varsayımları basitleştirdiğini söylüyor. Böylece galaksideki uygarlık sayısının oldukça sağlam bir tahmin olduğu düşünülüyor.

Dünya’dan uzak uygarlıklar

Araştırmalarda en çarpıcı gerçek ise, bu uygarlıkların bize yaklaşık 17.000 ışık yılı uzakta olması. Bu da mevcut uygarlıkların çoktan yeryüzünden silinmiş olabileceği anlamına geliyor.

Ancak bu uygarlıktan yeryüzünden yok olmuş olsa da onlara dair izler bulmak bize insanoğlu medeniyeti hakkında önemli ipuçları verebilir.

Akıllı medeniyetlerdeki ortak bulgular, bize medeniyetimizin daha uzun bir süre varlığını sürdüreceğini gösterebilir. Tabi negatif bir senaryoyla diğer medeniyetlerin yok olmuş olması bizim zamanımızın da kısıtlı olduğuna işaret olacaktır.

İyi veya kötü senaryoyla da karşılaşsak dünya dışı gezegenlerde akıllı yaşam arayışı oldukça önemli. Bu araştırmaların sonunda canlı bir medeniyet varlığı bulamasak da kendi geleceğimizi ve kaderimizi keşfedeceğiz. Bizden binlerce ışık yılı uzaktaki uygarlıklar, insanoğlu teknolojisi ve varoluşu için çok anlamlı sonuçlar doğurabilir.