Fizik yasaları evrenin kıyısında kırılıyor olabilir

Bükme kuralları

Tartışmalı yeni bir çalışma, evrenin yasalarını bükmenin biraz da olsa mümkün olabileceğini gösteriyor. New South Wales Üniversitesi’ndeki bilim insanları, ince yapı sabiti adı verilen, tam olarak değişmeden kaldığı düşünülen ve atom altı parçacıkların birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğini açıklayan bir tutarsızlık gibi görünen bir keşif yaptılar. Bu evreni anlamamızı kolaylaştıran bir buluş olabilir.

Yıpranmış kenarlar

İnce yapı sabiti, atom içindeki protonların ve elektronların birbirine nasıl çekildiği gibi atom altı parçacıkları elektrik yüküyle etkileyen kuvveti açıklar. Science Advances dergisinde Cuma günü yayınlanan çalışma, sayının son derece uzak kuasarları (yıldızsı gökcisim) analiz ettiklerinde değiştiğini gördü – ancak sadece belirli yönlere baktıklarında, fizik yasalarının evrenin kenarlarında parçalanabileceği anlamına geldi.

New South Wales Üniversitesi fizikçisi John Webb bir basın açıklamasında “bu gerçekten çok garip” dedi ve “Evrende bir yönlülük olabileceği fikrini destekliyor gibi görünüyor.’’

Cesur bir bilimsel iddia

Şu anda olduğu gibi, evren için modellerimiz, sürekli büyüyen bir gökada bloğu ve diğer starstuff gibi her yöne doğru genişlediğini varsayar. Bununla birlikte, bu yeni çalışma doğruysa, bunun yerine bir mıknatısın Kuzey ve Güney kutuplarından farklı olarak dipol yapılı bir evren sunar.

İddianın sahibi biliminsanı Webb bile henüz çalışmasından ikna olmuş değil. Ancak ölçüm ve araştırmalarına devam ederek, keşfetmeye değer bir bilgiye ulaşmayı hedefliyor.