Ay yüzeyi Venüs’ten gelen şarapnellerle kaplı olabilir

ay yüzeyi

Ay yüzeyi Venüs’ten gelen kayalarla kaplı olabilir. Bu da cehenneme benzeyen komşumuz Venüs’ü  incelemeyi kolaylaştırabilme ihtimaline sahip.

Yale Üniversitesi’ndeki gökbilimciler, milyarlarca yıl önce, Venüs’e çarpan asteroitler ve kuyrukluyıldızların gezegenin yüzeyinden parçalar koparmış olabileceğini ve onları uzayın derinliklerine gönderilmiş olabileceğini düşünüyor. CNET’e göre, eğer bu olay gerçekleşmişse, Venüs meteorlarından bazıları Dünya’ya veya Ay’a gitmiş olabilir ve son bulguların muhtemel dünya dışı yaşamın olabileceğinin öne sürüldüğü bir gezegenden örneklere daha kolay erişim sağlayabilecek.

Yazarların araştırmalarında belirttiği ve Planetary Science Journal’da yayınlanmak üzere kabul edilen oldukça spekülatif bir çalışma. Ancak çalışmanın arkasındaki iki gökbilimci, Venüs’e gitmek zorunda kalmadan malzeme elde etme olasılığı düşünüldüğünde, dikkate değer olduğunu öne sürüyor.

Çalışma yazarlarından Samuel Cabot bir basın bülteninde “Ay, bu eski kayalar için güvenli saklama imkanını sunuyor” dedi. “Venüs’ten Dünya’ya inen herhangi bir şey, jeolojik aktivite nedeniyle muhtemelen çok derine gömülüdür. Bu kayalar Ay’da çok daha iyi korunmuş olabilir. “

Araştırmacılar rastgele şanstan daha fazlasına güveniyor. Dünya ve Ay’ın çekim kuvvetlerinin Venüs göktaşlarını çekmek için fazlasıyla yeterli olacağını iddia ediyorlar.

Ortak yazar Gregory Laughlin, “Venüs’ün eski bir parçası bize bol miktarda bilgi verir.” dedi. “Venüs’ün tarihi, asteroitlerin ve kuyruklu yıldızların geçmiş akını, iç gezegenlerin atmosferik durumu ​​ve sıvı suyun bolluğu dahil olmak üzere gezegen bilimindeki önemli konularla yakından bağlantıya sahip.” diyerek sözlerini sonlandırdı.